ToppHälsa!

Fick nya tidningen idag! Och i den står det något som jag redan vet och kan men behöver ta till mig igen...

  1. Gör din egen müsli. Nästan all färdigköpt müsli är sötad på ett eller annat sätt...
  2. Säg nej till juice. Juice och läsk har samma mängd socker...
  3. Skippa pasta - och ketchup. Makaroner är gjort på raffinerat mjöl som blir till socker i kroppen. 2,5dl mackisar ger dig motsvarande 10-12 tsk socker... Ketchupen innehåller mer tillsatt socker än choklad...
  4. Drick vattnet naturligt. Läsk , saft och alkohol innehåller socker. Drick vanligt vatten till maten...
  5. Yogga naturellt. Smaksatt fil eller yoghurt är en stor sockerbov. Välj istället naturell och blanda själv i frukt eller bär...
  6. Minska på frukten. Torkad frukt innehåller ännu mer än färsk. Fruktsockret kan ge blodsockersvängningar och trigga sockersuget...
  7. Undvik bröd. Vitt raffinerat mjöl, vetemjöl fungerar som socker i kroppen. Ät osötat bröd med hela korn och oraffinerat mjöl...
Som sagt så både vet och kan jag detta redan! Och snart, mycket snart kommer nog en perfekt måndag att börja på ;) Men inte idag för jag köpte ju en Toblerone Fruit & Nuts på flygplatsen som är 100 god!!! (Albins kommentar...)

Men att tänka på: Vill inte se ut så här igen!


Som sagt, måste komma igång med både träning och kost igen - innan det är för sent! Måste liksom hitta viljan bara. Kunskapen har jag!

Annars har det varit en kul och produktiv dag på jobbet! Beror nog mycket på att jag är fasligt trött och blir liite smått flamsig då =D Men jag har i alla fall fått en massa gjort...

Idag är en bra dag. Kram alla



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0