Grattis idag till...

...mig själv på namnsdagen ;) Nädå - till Liam som fyller hela 2 år idag!

För övrigt så har jag rejäl blogg-torka, så vi ses en annan dag...

Idag är en bra dag (att ha dags-att-börja-jobba-igen-ångest)! Kram alla

IKEA =)

Efter en tur till stan och SEB (med stora Bella) så åkte jag och min älskade make till Gävle och IKEA (Valbo - jag vet). Har länge tänkt skaffa nytt bord till köket eftersom vi nu är fem i familjen och inte fyra som vi var när vi köpte förra bordet...

Valde länge och noga men tillslut så slog vi till på bordet "Torsby" och stolarna "Gilbert"

Måste säga att jag var skeptisk men det blev (enligt mig) jättebra!!!

Förutom några kartonger i garaget så är vi härmed officiellt klara med vår "rensning".
Det blev ju bara sex vändor till tippen (med fullt släp) och två vändor till Henning (också där fullt släp - med kläder!). Nu gäller det bara att bli av med gamla bordet (dessutom vill jag sälja vår stora bokhylla och soffa...) men vi får väl försöka med blocket eller nåt...

Ser verkligen fram emot att få äta frukost i det "nya" köket i morgon =)

Idag är en bra dag! Kram alla

Och så var man hemma igen =)

Äntligen känns det som. Det var en lång väg hem även denna gång... Men vilken underbar dag det varit! Åkte in till Uppsala och mötte upp med Ehlin och Adina på stan. Så kul! Vi käkade lunch och gick en runda på stan innan det var dags att gå till doktorn med mormor. Ehlin tog med sig mina barn och tog bussen till Jennifer som fyller 20 år idag! Ett jättestort grattis till henne! En otroligt härlig och snäll familj har hon (som tar sig an sin dotters pojkväns knäppa familj ;))...

Albin kidnappade Jennifers syster Sofie och släppte henne inte förrän vi skulle åka ;) Han hade verkligen jättekul! Tack för att ni stod ut med det lilla plåstret ;)

Efter god mat och tårta var det dags att skjutsa hem mormor och hämta våra grejer så vi kunde fortsätta hemåt, vid det här laget så var klockan redan 6... Vi hade ju tänkt åka till Valbo och IKEA men nu såg det inte ut som att vi skulle hinna. Men med en halvtimme till godo så hann vi igenom och sen åkte vi vidare mot Falun igen (mätta och belåtna efter ett besök till McD också...)

Nu fortsätter sista semesterveckan och snart är första arbetsdagen här! Har mer ångest än vad jag brukar ha men jag försöker intala mig själv att det kommer gå bra...

Hos mormor i skogen =)

Idag har vi gjort IKEA och självklart Fullerö Handel! Nu sitter vi i min mammas stuga i skogen och pustar ut - det är jobbigt att shoppa ;)

Mina barn roar sig med att leta sniglar (snäckor) och har nu en hel familj =)

Mamma/Mormor Ulla och hennes fågel Hugo =)

Imorgon är det dags att fara hem till Dalarna igen. Men först ska vi luncha med Ehlin och Adina, skjutsa mamma till doktorn och sen försöka hinna med ett besök hos Jennifer som fyller 20!

Alice!

(who the f**k is Alice) Nu har vi äntligen fått träffa Katarinas hund Alice! Det var en riktigt sötnos! Albin, rädd och nyfiken samtidigt, var alldeles till sig!

Några bättre bilder gick inte att få för det var omöjligt att fånga en springande Alice och Albin ;)

Men innan besöket hos Katarina, Tobias, Jennifer och Alice så var vi på 80-års kalas! Mammas faster Karin är det som fyller år idag. Grattis! Vi åt massor med otroligt goda hemmagjorda (såklart) bullar och kakor! Mums!

Men nu ska jag se till att få min hyperson i säng så mormor kan få en lugn stund...

Idag är en bra dag! Kram alla

Plocka, städa, plocka, städa...

Makalöst vad grejer vi har! Men efter tre(!!!) lass till tippen så börjar vi se slutet på det hela... Dessutom kommer vi för första gången på väldigt väldigt länge in i våran bastu(!) och vår klädkammare. Nu gäller det bara att försöka bli av med det som vi inte vill slänga. Det är ju inte direkt vår grej att stå på loppis och sälja. Det är lite för lite engagemang i oss för att det ska bli något ;) Men vi har fyra fulla flyttkartonger med loppisgrejer och desto mer kartonger med leksaker som vi ska portionera ut...

I morgon tar jag och mina barn en tur till Uppsala (eller Edshammar/Storvreta rättare sagt). Förhoppningsvis kommer vi hinna med både mamma, Katarina, Ehlin, Adina och dessutom hoppas jag på IKEA (så jag kan köpa nya saker att fylla upp huset med igen, det kan ju inte vara så här städat och tomt länge ;))

Blir kvar tills på tisdag sen bär det hem igen så jag kan ha min "sista-veckan-ångest" i fred...

Hemma!

Vilken lång väg hem det var! Vi hade ju bestämt från början att vi skulle göra ett nytt besök på GeKås innan vi drog vidare hem. Det var bara det att mitt i natten (till måndag) vaknade vi av att Albin var totalt stekhet... Anders (som tyvärr varit med om Abbes feberkramp en gång i tiden) tog till och med på sig kläderna för han trodde vi skulle behöva åka in... Men vi fick med hjälp av kalla/blöta handdukar ner tempen något. På morgonen efter frukost hängde jag på låset till Apoteket och inhandlade även Iprén eftersom Alvedon inte verkade tillräckligt...

Vi packade återigen in oss i bilen och åkte mot Ullared. Det vi nu gjorde borde ju gå till historien som nytt sätt att plåga sjukt barn! Vi bäddade i en kundvagn och tvingade vår febersjuke son att följa med på shopping några timmar! Ha ha Taikons - vi? Nähädå...

Vi hade ju sen tidigare försökt få tag på boende i stuga på campingen eller hotell i Göteborg men inte lyckats och vi gjorde tyvärr inga fler försök, så efter en hel eftermiddag på GeKås så åkte vi vidare hemåt...

Mat-stoppet blev i Jönköping på IKEA och glass-stoppet vid Brahe-hus. Sen blev det bara en och annan kiss- och kaffepaus bara innan vi vid ett-tiden äntligen landade i Falun.

Lite äkta turistbilder tänkte jag bjuda på

Och eftersom vi har bott i ett så fint och städat hus under semestern så står nu operation rensning på schemat resten av ledigheten... ;)

Idag är en bra dag! Kram och Puss till alla

Hotell

Då har vi flyttat från vårt lyxiga hus och tagit in på hotell för en natt. Måste återigen tacka Johanna, Urban, Olivia, Alicia och Noah för att vi fick äran att "vakta" deras hus en vecka. Synd att vi inte kunde ta semester första veckan också men nu blev det i alla fall nio dagars avkoppling i vackra Halmstad.

Har precis badat bubbelpool med hela familjen och nu försöker vi lugna en hyper-Albin så han kan lägga sig för att sova. Bubbelbad var inte lika sövande på honom som det var på oss vuxna ;)

Imorgon är planen att checka ut och åka vidare till Ge-Kås en sista gång och sen åker vi hem till Falun är det tänkt. Hade velat stanna en natt i Göteborg och gått med barnen på Liseberg men det var inte lätt att få tag på hotellrum under Gothia Cup så vi får helt enkelt åka hem istället. Gladast för det är Bella för då kan hon umgås med sin blivande istället för med oss...

Lite av varje...

Jobbigt det är när det är lite så där halvdant väder och man inte riktigt vet vad man ska hitta på... Idag var en sådan dag. Kvällen var i alla fall inbokad med familjen Sjödahl så det var inte den som var problemet utan mer vad vi skulle fördriva tiden med tills det var dags att åka dit... Tillslut kom vi efter ganska många förslag (det ena dyrare än det andra) fram till att vi skulle åka till Kungsmässan i Kungsbacka! Sagt och gjort åkte vi dit... Det blev inte så mycket shopping men i alla fall ett trevligt tidsfördriv! På vägen hem gjorde vi Albin glad och åkte in och stannade vid ett vindkraftverk (vindplan även kallat i vår familj).

Hemma hos Josefine och Roger senare på kvällen bjöds det på den brukliga (och fruktansvärt goda) kycklingpajen! Barnen trivs verkligen med varandra, fast Isabella trivs mest med oss vuxna nu för tiden...

Imorgon blir tyvärr att städa och packa oss in i bilen igen...

Härlig dag!

Igår blev det Busfabriken här i Halmstad. Vi såg ju vart den låg när vi kom hit i fredags natt men det var inte lika lätt att hitta dit nu men efter lite irrande i stan så hittade vi rätt tillslut...

Herre Gud vilket ställe! Tre timmar för 120 spänn/unge, varmt så in i bengen och inte så kul för oss vuxna ;) Men barnen (läs Albin och Madde) var hur nöjda som helst. Tror även Bella var rätt nöjd också men hon var lite för stor för alla klätterställningar...

Och den här dagen har bara varit helt underbar! Jag och Madde gick iväg på vår morgonpromenad vid 9 och sen började vi sakta men säkert förbereda för en dag på stranden =) Väl där så träffade vi på Ulrika Göransson och Lars Ericson! Vad är oddset på att lägga sig precis bredvid andra Falubor på en totalt fullspäckad strand?!

Helt otroligt varm och skön dag har det varit! På eftermiddagen så hade vi fika-date men Stina (Maxi!) och Nicklas! Lite kaffe och lite bulle satt fint efter stranden. Stina och Nicklas tältar (imponerad) på Tylösands camping och tack vare facebook så kunde vi sammanstråla för en fika. Kul!

Och det slutar inte med det här! Efter en fet pizza tog vi oss iväg till en minigolf-bana och gick en runda...

Men nu gott folk så är det slut (i alla fall jag är slut) för den här gången. Imorgon är en ny bra dag! Kram alla

Vad blir det idag då?!

Ingen aning faktiskt! Och kanske är det så det ska vara med semester? Att kunna ta dagen som den kommer istället för att ha en massa måsten!

Igår var det som sagt heldag på stranden och det var vi inte direkt ensamma om.

Det var folk överallt både på stranden och i vattnet! Coolt!

Vi fick inte sällskap på stranden av familia Sjödahl men däremot fick vi besök på kvällen... Middagen innehöll ingen överraskning utan självklart så grillades det fläskfilé =D

En riktigt trevlig kväll må jag säga!

Måste bara gnälla lite också för att visa att allt inte är så perfekt ;) Jag har fortfarande väldiga problem med mina väldiga ben...

Och ja - jag ska ringa! När jag kommer hem...

Men nu återstår att se vad vi hittar på denna lite mulna dag! Busfabriken kanske?!

Idag är en bra dag! Kram alla

Det blir en dag på stranden =)

Idag blir det stranden för hela slanten! Jag och Madde har redan varit nere och kollat läget ;) Vi tog en runda fram och tillbaka längs strandkanten =) Härligt! Håller nu på för fullt och förbereder för en heldag. Sallad och vatten packas! Har även bjudit in familjen Sjödahl som vi hoppas ska komma och göra oss sällskap!

Skönt med frisk luft!

Idag skulle det bli värsta ovädret med åska och regn! Men än så länge har det inte varit något. Lite regn har det däremot  kommit men inte värsta ovädret som dom varnat för... Men förmodligen så kommer det nu eftersom jag utmanar ödet och skriver det här...

Jag och Madde tog bilen till Tylösand och sprang längs med stranden i morse! Riktigt skönt! Lite kvav luft bara... Madde tog ett dopp i trosorna innan vi åkte hem igen men jag stannade i min kruka ;)

Nu har vi också gjort stan i Halmstad! Perfekt dag för en shoppingrunda... Jag har som vanligt inte köpt något men plånboken är i alla fall tunnare och barnen nöjda ;)

Tiden går fort...

Nu är det måndag igen! Känns ibland som om livet endast består av måndagar... Men än så länge är det semester vilket betyder att detta är en bra måndag!

Idag har vi hunnit med stranden och Ge-Kås! Makalöst vad varmt det är! Nere på Tylösand så blåste det faktiskt ganska mycket vilket i och för sig bara var skönt! Vi stannade till tolv då vi från början bestämt att vi skulle åka till Ullared idag... Tempen som bilen visade utanför varuhuset med stort V var 32 grader!!! Faktiskt var det inte så mycket folk där idag (kan bero på värmen...) så det blev en ganska behaglig shoppingrunda.

Bilder från idag...

Varthelst vi går är det mycket folk kan vi ju konstatera. Men det är klart - alla vill väl vara där vi är!

Familjen Sjödahl =)

En tripp till Falkenberg och date med familjen Sjödahl är obligatoriskt! Kan som vanligt konstatera att jag älskar den familjen...

Vi började på Skrea Strand...
Och fortsatte hemma hos familjen. Tror i alla fall att detta är den sötaste Alva i hela världen!
Theo - kung på rockring!
Albin är imponerad av Noah och hans spel =)

Semester!

Tog mig hem i fredags (lite tidigare än vanligt) och packade man, barn och alla Taikons-grejer in i bilen och drog iväg till Halmstad! Mestadels var det Anders som körde för jag kände att tröttheten kom skrämmande nära sömn hela tiden...

Tog ett depå-stopp i Ludvika och fyllde på både bilens och våra magar ;) Besökte vår gamla pizzeria Milano! Faktiskt lika god kebab fortfarande...

Vi var inte framme förrän ett på natten. Vaknade ändå väldigt tidigt i morse. Kan också bero på att Albin inte riktigt visste var han var när han vaknade (sov ju när vi bar in honom) så han var lite smått förvirrad och inte så tyst när han letade efter oss ;)

Vi bestämde oss för att gå till stranden som inte ligger så långt härifrån (trodde vi). Det var en promenad på 45 minuter! Och självklart tog det längre tid för oss eftersom vi gick omvägar (som vi trodde skulle vara genvägar) hela tiden ;)

Men till slut så var vi framme! I bakgrunden ser man Tylösands långa strand =)

Och efter en liten lunchpaus och shoppingtur till Maxi så åkte vi tillbaka och tog ett kvällsdopp också. Men den här gången tog vi bilen...

And that´s all folks!

Måste också tillägga att vi bor i ett jättefint hus. Tack Johanna och Urban! (Och tack Olivia, Alicia och Noah för att ni lånar ut era sängar...) Hoppas att vi inte stökar till för mycket bara.

Borde kanske...

...ringa en doktor eller något. Kolla in mitt högra ben!

Har precis mätt. Tre centimeter skiljer höger från vänster! Har alltid svällt på somrarna till och från (mycket vatten och hormoner i kroppen när det är varmt och en viss tid på månaden ;)) Men detta känns löjligt...

Vad göra, liksom?! Det värsta är väl att det inte kommer hända så mycket på vårdcentralen. Om jag ens får en tid...

I övrigt är allt ok! Semestern närmar sig med stormsteg och det rullar på som det ska på jobbet! I morse besökte jag gymmet. Körde mitt vanliga pass och det gick hur bra som helst! Skäms fruktansvärt över att jag inte tränar mer än vad jag gör men jag har förhoppning över att jag kommer igång snart igen. Men just nu är jag glad om jag tar mig dit en gång i veckan...

Imorgon ska jag baka fredagsfikat till jobbet. Tror det blir chokladmuffins minsann...

Eventuellt köper jag grädde och jordgubbar till också! Låter mums i mina öron i alla fall!

Att sova i tält...

...är definitivt inget för familjen Pousette även om vi är en äkta Taikons-familj ;)

Måste ju ändå säga att det gick väldigt bra till att börja med. Visst var det varmt och trångt med tre personer i ett tvåmanna-tält men det var inte outhärdligt... Det visade sig ganska snart att knotten inte stoppades av myggnätet som tältet stod för och jag kan tala om att det var fruktansvärt många knott ute på vift i Vansbro! Och visst kände vi att det var något som bet oss men man varken såg eller hörde något så vi trodde helt enkelt att det var ganska mycket värmen som spelade oss ett spratt så vi stod ut helt enkelt...

Upptäckte ganska snart att om man undvek att ha öppen hud och huvudet borta från tält-väggen så gick det ganska bra men att vara helt täckt i den värmen var ganska omöjligt, i alla fall för en fyraåring!

Vid tre-tiden på natten blev Albin helt galen och skrek hysteriskt samtidigt som han kliade sig överallt. Vid den tiden hade det ju också börjat ljusna så jag började syna honom och upptäcker att han är totalt täckt av bett precis överallt! Öppnar då ögonen ännu mer och får se att både tak och väggar är täckta av små krypande svarta prickar! Paniken börjar nu sprida sig även till oss vuxna och det som följer är nog en otroligt rolig syn...

Ut ur tältet kryper tre stycken panikslagna människor som hysteriskt slår bort dessa kryp som är precis överallt! Försöker samtidigt få med sig så mycket som möjligt från tältet (måste ju vara praktiska även i akut läge) och springer som skadeskjutna fåglar mot bilen! Ha ha ha kan inte sluta garva när jag tänker på hur det måste sett ut!

Albin fick lägga sig i baksätet och han somnade direkt! Jag och Anders fick fint fälla bak sätena och försöka hitta ett sätt att sova på... Inte det lättaste kan jag meddela men vi var i alla fall utom räckhåll för knotten! Oj oj oj, kan säga att jag kommer aldrig frivilligt lägga mig i ett tält någonsin igen!

Förutom det hade vi väldigt trevlig vistelse med alla andra fotbollsföräldrar som tagit sig dit för att heja fram våra BS-tjejer! Tyvärr hjälpte vårt "HEJA" inte speciellt långt för tjejerna lyckades inte vinna en enda match... Men lika glada är dom för det så då är väl vi det också!

Här kommer de få bilder som jag lyckades ta under helgen. Av någon anledning så kom inte kameran fram alls under söndagen (då det regnade oavbrutet från 07.30 tills vi åkte hem...) vilket kanske också berodde på chocken från natten ;)

Albins bästa nöje var att äta klubbor som färgade hans tunga. Men vi hade ju ingen spegel så vi fick ta kort och visa honom istället...

Tack och hej (leverpastej?) Idag är en bra dag (och snart är det semester)! Kram alla

Sista måndagen innan semestern!

På fredag smäller det! Då tar vi vår Taikons-familj och drar till västkusten! Ska bli riktigt nice med semester...

Helgen då? Ja jag lär nog återkomma med den uppdateringen för jag har inte riktigt så mycket tid på mig nu på morgonen... Men herre gud vilken äkta Taikons-helg!

Kan i alla fall säga att vi är totalt mygg, knott & blinningsbitna. Tjejerna vann faktiskt inte en enda match och vi är totalt slutkörda efter att inte sovit något alls lördag natt! Ha ha nu får ni med spänning vänta på fortsättningen...

Nu är det fredag!

Igen! Vilken tur att dessa sköna fredagar är ett återkommande faktum! Känner dock lite stress över allt som borde hinnas med på jobbet innan semestern, men tror som vanligt att det kommer ordna sig ;)

Tjejerna har åkt iväg till Vansbro och spelat sin första match! Trodde dom skulle sopa mattan med motståndarna på sju-mannaplan men icke... Förlust för BS-tjejerna tyvärr. Får se hur resten av matcherna går... Åker upp i morgon bitti så vi kan heja på dom lite =)

Tror dock inte i nuläget att vi blir kvar över natten. Har inte riktigt bestämt oss än. Tält är ju inte riktigt vår grej...

My new phone!

Min älskade man ville överraska mig. Och det gjorde han verkligen! Han kom till mig på jobbet igår och gav mig en Xperia X10!!! Oj oj oj vet inte vad jag (eller han) gjort för att förtjäna en sådan överraskning men jag är såå nöjd =) Riktigt bra bilder blir det också...

Igår hade vi avslutning på fotbollssäsongen och uppladdning för Pepés Cup ute på Hellmansö! Riktigt trevligt!

Vattenskoter, vattenskidor, båt och korvgrillning gjorde kvällen lyckad!