Snabba vs långsamma kolhydrater

Är väldigt dålig på det här med proteiner och kolhydrater. Men en sak har jag lärt mig på vägen hit och det är att kolhydrater blir till socker i kroppen! Framförallt snabba kolhydrater. Konstigt det där hur kroppen fungerar... Eftersom jag bara äter tre gånger om dagen så är det viktigt att jag håller mig till de långsamma kolhydraterna som gör att jag håller mig mätt längre! Till exempel är surdegsbröd bra alternativ. Inte lätt att få tag i måste jag säga men man kan ju baka själv. Nu är jag verkligen inget fan av bakning så än har jag inte kommit mig för att prova men en dag kanske.... 



Många tycker ju att den där fettdoktorn med lchf-dieten har en bra idé men jag tror inte det håller i längden. Hjärnan behöver kolhydrater för att fungera som den ska. Och även musklerna behöver en dos. Men det får definitivt inte bli för mycket av det goda! Det är mycket i den "dieten" som är bra också. Men jag är som sagt övertygad om att en sund inställning, kunskap och bra vanor är a och o i viktminskning! Man måste hitta ett sätt som passar en själv. Kanske ett hopkok av alla experter är det bästa? Lite GI, lite Paulun, lite lchf.... 

 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej tjejen,



Jätteskoj att följa din blogg - var lite främmande för detta bloggande innan min kära mor började efter att fått diagnosen MS ( terapi.blogg.se ) och sedan har även min bror och systrar börjat :o)

Det ser ut som du mår toppen - snygging!! Hälsa karln så mycket!

Kram kram Sofie

2010-03-19 @ 22:24:35
Postat av: Katarina

Det gick inte att kommentera på förra inlägget "Svullo", så jag gör min fyndiga kommentar här istället...Hehe..

Ta fram ett salladsblad...Masken brukar krypa fram då....Moahahaha

Puss & Kram på dig!

2010-03-20 @ 07:58:30
URL: http://katlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0