Konsten att låta bli

Måste säga att det svåraste av allt (men också det lättaste när man väl kan) är att låta bli att ta en godis, bulle eller vad det nu är som frestar... Skitsvårt tycker jag (oftast). Men det handlar som så mycket annat om vanan och att vinna över hjärnan. För det fungerar faktiskt så att hjärnan försöker lura dig att tro att om du inte äter det du är sugen på så kommer du att dö... Varför kan man ju undra men det har jag inte riktigt svaret på men så är det i alla fall.

Jag har ju turen att tycka om kaffe och förr i tiden var jag "tvungen" att ha någonting till kaffet. Det var liksom obligatoriskt! Men idag kan jag faktiskt dricka kaffe utan bulle/muffins/kaka... Även om den som sitter mittemot mig mumsar på världens godaste bakelse så går det faktiskt att låta bli...

Jag äter tre gånger om dagen och det som är viktigt då är att äta sådant som man håller sig mätt på länge. Det gör också att blodsockret faktiskt håller sig på en jämn nivå och framför allt så håller sig fettförbränningen på önskvärd nivå. För det är faktiskt så att så fort du stoppar något i munnen så stannar fettförbränningen av. Allt för att hjärnan ska kunna koncentrera sig på att hjälpa magen bryta ner det du åt. Och om man känner att man är mätt så är det lättare att avstå från sötsakerna...

Det som även är bra med kaffet är att det kan få dig att känna dig mätt längre och hålla sötsuget borta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0