2009 ett udda år

Jaha så blev det 2009 helt plötsligt och i februari var det dags för systrarna att återigen åka tillsammans till Spanien! Hade ett tag nu haft problem med höften och ländryggen. Inte blev det bättre av att på vägen till Uppsala, där jag skulle möta upp mina systrar, så lyckades jag krocka (med mammas bil). Ingen större smäll men höften och ryggen blev under veckan i Spanien bara värre och värre. Nu behöver det ju inte vara så att det påverkade så mycket men lite tror jag nog allt...

Hoppsan så det kan bli ;-)

Spanien var som vanligt helt otroligt underbart. Det behövde vi verkligen! Morgonpromenad i Cabo de Palos är det bästa som finns! Att dessutom ha sällskap av mina två älskade systrar gjorde det ännu bättre!
    

Väl hemma så fortsatte jag med VV och mina morgonpromenader tills en dag då det enkelt inte gick längre...
Var till en kiropraktor som rättade till höften två gånger men till slut kunde jag inte ens gå. Gjorde mina försök att promenera men fick oftast vända om och gå (gråtandes) hem igen...  I tre veckor(!!) blev jag liggandes på en madrass på golvet för att jag inte kunde gå eller röra mig p g a smärta. Första besöket på akuten fick jag diagnosen ryggskott med falsk ischias, andra besöket befarat diskbråck och sista besöket blev direkt efter magnetröntgen där sköterskan inte ville att jag skulle åka hem... Dagen efter blev jag akut opererad för diskbråck. Två stora nerver, bl a ischiasnerven var i kläm så jag hade ingen som helst funktion i vänster ben...

Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0