Min son

Har precis avslutat en middag med gråt och tårar (både krokodil och riktiga). Det är nämligen så att vi ätit grillad kyckling och det gick bra till en början... Det hör också till saken att det var otroligt länge sedan vi åt hel grillad kyckling (som man bara ställer fram på bordet och alla får ta det dom vill ha). Självklart fick Albin ett ben som han skulle äta av (eftersom det betraktas av dom flesta av oss delikatess) men han tyckte det var konstigt, skulle man verkligen äta så?! Helt plötsligt sitter han och tittar på själva "fågeln" och inser vad det är han äter!!! Vi hade svårt att hålla oss för skratt samtidigt som vi insåg att han verkligen var ledsen för fågelns skull: "den kan ju inte flyga längre - buhuhu..." Vi var helt enkelt tvungna att ta bort den stackars fågeln (vilket inte var bra heller för vi slängde ju bort den!!!) och fick ägna oss åt att försöka förklara att vi faktiskt brukar äta kyckling - ofta. Men det var inte direkt läge för det ;-)

Nu är han glad igen (så länge vi inte nämner kycklingen) och vi sitter i soffan och pustar ut - stackarn... Känns lite febrig gör han dessutom...


Undrar när han inser vad vi menar med att kotletten kommer från grisen och köttet han tycker så mycket om kommer från kossan :/

Idag är en bra dag! Kram alla

Kommentarer
Postat av: Katarina

Naaaw... Lille Albin!

Vilken upptäckt! Kan meddela att en fågel blev uppäten hos mig o Tobbe idag också.. Syrran kanske..? Agda..

Nej, nu ska jag sluta retas..

Kram honom från mig!

Kraaam!

2011-01-21 @ 19:00:26
URL: http://katlind.blogg.se/
Postat av: A

Åh lille plutt då. Stackarn! :)

Ja tydligen trötthet som gick fel.. Väl besviken jag är! Bra på en fredag att ligga och tröst äta cheddar popcorn. Jippie!

2011-01-21 @ 19:02:11
Postat av: Jennifer

Lilla hjärtat! <3

2011-01-21 @ 20:48:43
URL: http://jenerimam.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0