Dag 03 - Mina föräldrar

Min älskade mamma heter Ulla och bor i Edshammar i Storvreta utanför Uppsala (brukar även kallas mormor i skogen ;-)) Hon är helt enkelt bäst! Har alltid funnits där för mig och jag älskar henne oerhört mycket. Jag har lärt mig det mesta av henne.



Jag är ju dessutom sladdis och lillasyster så jag har nog varit den som fått mest uppmärksamhet och blivit mest bortskämd i alla fall om man frågar mina systrar :D

För några år sedan var det riktigt tungt och tufft för min mamma och hon hade mycket, mycket ont. Det visade sig att hon har Myelom, en slags benmärgscancer som bland annat gör att skelettet urkalkas och blir skörare. Mamma blev akut opererad (direkt efter diagnosen för lite mer än två år sen) då det visade sig att kotorna i nacken nästan var helt "urholkade". Även armen har blivit stelopererad... Men hon är tapper min älskade mamma för hon kämpar på trots sjukdom och handikapp!

Min älskade pappa heter Svante och lever tillsammans med min bonusmamma Barbro i Borlänge. Brukar alltid få höra att jag är lik min far vilket jag inte tyckte om när jag var liten men nu tycker jag att det är kul! Han är numera pensionär men har i hela sitt arbetsliv arbetat på Posten. Jag brukade skämtsamt säga när jag hade post i butik i Falkenberg att jag gått i min faders fotspår ;-)


Vi är som sagt lika i mycket, jag och min pappa, vi har båda jobbat med ekonomi och gillar pappersarbete bland annat. Har lärt mig mycket även av honom! Och jag vet att han finns där även om vi inte alltid har tid att träffas. När jag låg platt på golvet med diskbråck så hade jag inte klarat mig utan dom (framförallt Barbro som till och med bodde här med mig!).Helt enkelt kan man konstatera att jag är så glad över att ni finns i mitt liv! Älskar er!

Kan avsluta med ett klassiskt uttryck som min kära mor använder sig av: "Det är mycket skit i generna" ;-)

Idag är en bra dag! Kram alla 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0