Tur eller bara röta?!

Vissa är födda med tur och andra måste jobba lite på turen... Vet inte om jag överhuvudtaget ska berätta detta men så småningom kommer vi nog skratta gott åt vår första ensam-resa till Spanien...

Vad har hänt nu då undrar ni och det undrar nog vi också fortfarande ;) Men på flygplatsen så lyckades vi undkomma en katastrof med blotta förskräckelsen... Vi tappade inte bort ett barn, jag lovar! Men däremot lyckades vi slarva bort en väska. Inte vilken väska som helst utan den med; pass, biljetter, pengar, kort, nycklar(!)... behöver jag fortsätta?!

Vi landade strax efter halv tolv och hittade någorlunda snabbt till "the pickup-place" (och att för ett ögonblick heta Melander gjorde ingenting ;)) En fin liten buss (lika som på Arlanda) kom och vi trodde så klart att det var den vi skulle med. Ovan som man är att helt plötsligt tala och förstå engelska så tog det ett tag att fatta men tillslut greppade vi i alla fall att vi skulle vänta på nästa bil så Anders tog av sig ryggsäck (min(!), gentleman =)) och ställde ifrån sig övriga väskor vid sidan om alla bilar... Men helt plötsligt ropar chauffören att vi kunde åka med honom i alla fall så var och en slängde i den väska man burit på och så hoppade vi in! Kan ju också berätta att chauffören och den han skulle hämta skrattade gott och trodde att vi inte förstod när dom kallade oss "die Norden" på Holländska... =)

Jag och Anders studerade noga vart han åkte någonstans så att vi kanske skulle kunna hitta dit igen om en vecka och det var väl tur det för det skulle ju visa sig att vi behövde dom kunskaperna på en gång...

Chauffören körde oss till parkeringen och slängde ur våra väskor vid "vår" bil och drog sen iväg. Anders började skrika att det saknades en väska (och att det var Bellas) och han stannade bussen för att leta. Men det fanns ingen väska där så vi fick släppa iväg honom igen. Men när jag tittade igenom väskorna så fanns Bellas väska där så jag sa att den står ju här! Men det är ju bara fyra väskor... Vilken saknas? Men för i h*****e det är ju MIN som är borta!!! Anders sprang återigen ikapp bussen och stoppade den men det fanns fortfarande ingen väska kvar så...

Vid det här laget kan jag berätta att paniken så smått började växa i bröstet men än så länge var i alla fall jag och barnen väldigt lugna och Anders var liite mindre lugn än oss andra ;)

Tyvärr så var hjärnan inte så vettig i sina tankebanor och om man hade kunnat spola tillbaka tiden och använda uttrycket "gör om gör rätt" så hade vi lätt gjort annorlunda... Men men, vi hämtade ut nycklarna till bilen och hoppade in snabbt som attan för att köra tillbaka till flygplatsen. Men vi tog självklart fel avfart så vi tog en vända in till Alicante först ;) 40(!) minuter senare och med en skogstokig chaufför (Anders alltså) och en konstigt nog lugn bisittare (jag) så var vi tillbaka där vi började. Började självklart leta där vi klivit in i bussen och kollade runt omkring. Anders gick in till informationen på flygplatsen och frågade om det kommit in någon väska där. Mina tankar snurrade runt hur vi skulle ta oss in i lägenheten och vad jag skulle säga till Ulrika när jag ringde.. Pust!

Tyvärr så fanns det ingen väska inlämnad och vi fick tipset att åka till Torrevieja där det fanns polis och konsulat. Men när en uppgiven Anders gick ut från terminalen så mötte han en farbror bärandes på en Må Bättre-ryggsäck och tänkte; varför har han en sån? (Bengbula ;)) Men insåg snabbt att det är ju VÅR väska!!! Jag tror till och med att han sa på svenska; Det där är vår väska! Ha ha =D

Och det är här som turen kommer in! Vad är oddset?

- att någon hittar väskan och tänker lämna in den?
- att alla saker är kvar i väskan? (just det ALLA SAKER!)
- att vi får tillbaka väskan, bara så där?

Klockan 01.00, när vi egentligen skulle varit framme vid lägenheten, kunde vi nåågot knäsvaga och svettiga sätta oss i bilen och åka mot Murcia/Cartagena/La Manga - Cabo de Palos och den här gången visste vi ju exakt hur man skulle åka så faktiskt åkte vi rätt hela vägen "hem"!

Så vad tror ni? Tur eller bara röta ;)

Kan ju bara vara familjen Taikon som lyckas med något dylikt!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Herregud... Ni är ju för roliga ni!

TUR som tokar!!

Kära nån, vad bra att väskan kom tillbaka!!

Att U backar i rondellen och att vi hamnade på fel bilparkering, är ju ingenting i jämfört mot det här!

Fortsätt ha tur och njut! Miss you!

2010-09-09 @ 20:40:02
URL: http://katlind.blogg.se/
Postat av: Jessica

hahahaha jag garvar fan ihjäl mig!!! snacka om tur!!! :-D

2010-09-10 @ 10:33:49
Postat av: Babsan

Haha.. vilket äventyr! Det är jättekul att följa din blogg! Jag tror du ger många andra inspiration med ditt härliga språk! Ha det gott o skönt om benet! Kram Barbro

2010-09-12 @ 21:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0