Nu tar vi helg

Japp nu har det varit fredag igen. Blev bjuden på lunch idag av dom bästa fastighetsskötarna som finns - Roger och Stig! Så trevligt och så gott!

Efter jobbet åkte jag hem och bytte bil för att sen köra vidare till Avesta för att hämta min kära mamma! Vilket innebär, för mig, att julen närmar sig! Jag har äran att ha mor här ända fram till onsdag då hon ska skeppas vidare till systeryster i Smedjebacken ;-)

Det kommer bli en annorlunda jul i år då Katarinas barn (med respektive och barnbarn) inte kommer att vara med. Kommer kännas jättekonstigt då vi faktiskt firat jul ihop ända sedan urminnes tider! Ledsamt för oss alla men allra mest för Katarina, vilket är fullt förståeligt! Det är ju hennes barn! Julafton består ju av så mycket minnen och traditioner, som påminner, så första julen utan sina egna barn (vill jag aldrig uppleva!) kommer inte vara lätt för min älskade syster. Men jag lovar att vi ska göra vårt bästa för att hon inte ska känna sig som "femte hjulet" och försöka hålla hennes humör på topp =D

Och det är ju inget som är konstigt, egentligen - att barnen träffar någon, skaffar ny familj som man ska fira jul med. Jag har ju själv gjort det! Och jag bävar för den dagen då mina barn "väljer" bort mig på julen och firar med någon annan. Hoppas verkligen inte att det blir alla tre på samma gång. Man vill ju vara med sina barn på julen även när dom är vuxna... Så det så! Inget fel med att vilja det, samtidigt som det inte är fel att fira någon annanstans så jag hoppas verkligen inte att någon tar illa upp av det här utan kanske istället förstår!

Om vi alla visar förståelse för varandras känslor så blir det så mycket lättare. Jag lovar och svär att Hin Håle inte bor i någon av oss ;-)

Som sagt det kommer bli en annorlunda jul! Vi kommer sakna er allihopa - Tobias, Jennifer, Johan, IsaDora, Ehlin, Alfonso, Adina och Douglas! Älskar er så oerhört mycket! (och vi får se till att ses en annan gång...)

För att inte tala om min pappa och Barbro som helt och hållet flytt landet och firar jul i Egypten i år! Kommer bli tomt utan dom också...

Pussar och kramar på denna braiga dag!



Kommentarer
Postat av: IsaDora

Håller med allt! Det är viktigt att ha förståelse för varandras känslor.. Det är så mycket bra och fint med att få en ny familj när man träffar någon men det är ju svårt för varandras familjer när man "delas upp" på traditionella högtider... Det är inte lätt... Vi älskar er och kommer sakna oxå!! kram kram

2010-12-17 @ 22:26:18
URL: http://Isadorawillind.blogspot.com
Postat av: Ehlin

Håller med helt!

Tur att de finns bloggar så man kan skriva vad man tänker och tycker, och läsa om vad vissa tänker och tycker!!

Kommer saknar er på julen oxå! De är nog viktigt att man följer sitt hjärta när de kommer till traditioner och att man gör de man tror är bäst/rätt för ens barn!!

Pussa familjen och mormor från oss! Kramar

2010-12-18 @ 08:26:32
URL: http://ehlinl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0