Hälsospåret

Idag var det dags att testa konditionen genom att "springa" Hälsospåret i Borlänge. Jag sprang på 12 någonting (förmodligen närmare 13) och hade ok kondition =) Klarade i alla fall ICAs gräns på konditionsvärde 39 (Jag fick värde 44). Men herregud vad ont det gör att springa på asfalt! Brukar springa 5 km på löpbandet vilket jag tycker är ganska hårt underlag ändå men det är ingenting jämfört med asfalten. 2,42 km var det här och min höft känns ungefär som efter en förlossning. Eller ja inte riktigt så illa men - AJ!


Med den här envisa förkylningen jag har så borde jag nog inte ha sprungit över huvud taget. Men eftersom jag är med i Hälsogruppen så kände jag att jag skulle föregå med gott exempel och ställa upp ;)

Spåret i Borlänge börjar och slutar vid Dammparken. Förmodligen jättefint på sommaren!

Idag är en bra dag! Kram alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0