Dag 09 – Min tro

Hmm - är ju inte direkt troende, tyvärr kan jag känna ibland... Men vad finns det då? Ja det är ju det som är frågan - vad tror man att det finns?...


Jesus har ju funnits, och då menar jag alltså personen Jesus, men att det skulle vara jungfrufödsel är ju, enligt mig, lite tveksamt...

När jag börjar fundera på varför vi finns, hur det kan vara möjligt att vi finns och nystar in mig i universums mysterier så blir man ju nästintill galen. Det finns ju ingen förklaring! Varför ser öronen ut som dom gör? Vem bestämde att det skulle heta öron? Som Lina säger i Emil: Det måste vart svårt å få till de där krumelurerna :D

Men tillbaka till tron. Jag älskar kyrkan, den ger mig lugn. Jag brukar be till den Gud som sitter på ett moln och tittar ner på mig. Jag är döpt, konfirmerad, har lovat evig trohet i kyrkan och jag har döpt mina barn. Jag har en intuition som gjort att det känns som om jag, i alla fall en gång, fått besök av en ande... Men jag vet inte... Jag hoppas att det finns någon som vakar över oss och att det finns en mening med allt som händer...

Jag tror på Gud fader, hans enfödde son och den helige ande... Eller? Jag tror i alla fall på kärleken! ♥


Jag vet att vi ibland kan styra vårt öde och bestämma oss för om det är en bra dag eller inte så:

Idag är en bra dag! Var rädda om varandra och respektera varandra! Kram alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0