Gör som jag säger! Eller? ;-)

Åh vad jag hatar att säga: JA, JAG SA JU DET! Faktiskt är det inte kul alla gånger att få rätt (även fast det är oftast det man vill...) Men men jag vet inte hur många gånger jag har sagt till min son att jag inte vill att han hoppar från lekställningen på dagis (han vill alltid visa mig att han kan och jag säger alltid nej). Igår fick Anders åka och hämta en skadad son som då gjort sig illa när han hoppat alldeles för högt uppifrån lekställningen... Akuten direkt för att konstatera att inget är brutet men dock ordentligt stukat...

Idag är vi hemma eftersom han ännu inte vill/kan stödja på foten överhuvudtaget. Ledsen är han och säger hela tiden: Jag skulle inte ha hoppat mamma.... Åh det gör så ont i hjärtat när man ser hur ledsen han är för att han inte (hans egna ord nu) kan hoppa studsmatta, klättra i träd och (det mest hjärtskärande) inte kunna träna fotboll på torsdag!

Det enda man kan göra är att försöka trösta så gott det går... Tvingar honom att i alla fall försöka röra på foten och kanske stödja lite så han kan ta sig framåt... Men just nu är det enbart tårar som kommer (det gör ju ont) och envis (rädd för att det ska göra ont) som han är så går det inte så bra... Usch!

Anders har i morse tagit flyget ner till Eslöv och jag känner att det kommer gå på skit med jobbet. Men Albin kommer ju först så klart! Kanske om han kan börja ta sig fram själv så kan han följa med en stund i morgon, men vi får se...

Idag är det sommaravslutning på dagis och dit tänkte jag också att vi skulle försöka ta oss. Men han säger själv att han inte kan vara med och sjunga eftersom han inte kan stå! Gullunge :D

Idag är ändå en bra dag (antar jag;-))! Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0