Barn blir stora

och det går väldigt fort!

Bara att konstatera fakta egentligen. Och hur man än vänder sig så har man rumpan bak, som min älskade syster brukar säga. Vilket kortfattat betyder att man tydligen gör fel hur man än gör...

Har en äkta tonåring hemma, i alla kategorier! Tyvärr (eller tur) så kommer jag ihåg de känslor (som jag idag vet var galna) som jag hade när jag var i samma ålder (eller där omkring)... Jag var smart, visste allt, betedde mig som vuxen, och dessutom kunde ingenting stoppa mig - eller??!! Usch vad jag önskar att det gick att berätta och få mina barn att förstå att jag har rätt. Eller rättare sagt jag önskar att mina barn slipper lära sig den hårda vägen! Fast jag vet att det är den vägen man måste gå så vill jag inte att mina barn ska må dåligt, få sparkar och slag, bli svikna och besvikna, få hjärtesorg och ångest, osv osv... Men men, thats life! Livets hårda skola som man hört alla "äldre" prata om...

Förkylningen sitter kvar men huvudet är inte lika tungt längre. Så skönt! Har sovit hela natten så jag känner mig ganska utvilad... I morgon är det ny dag, ny vecka och nya tag! Midsommarveckan närmar sig med stormsteg och snart är även semestern här!

Idag är en bra dag! Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0