Torsdag!

Just nu händer ingenting! Absolut ingenting! Vilket innebär en fruktansvärd bloggtorka... Men jag ska försöka få ihop några rader ändå ;)

Lunchrummet idag;
Är russin nyttigt? - Nej.
Är uppvärmd "burkpotatis" och panerad fisk (spätta) med remouladsås nyttigt? - Nepp!
Men russin är väl nyttigare än godis? - Njae...

Guud så tråkigt det är att hela tiden tänka nyttigt ;) Men om man får det till en vana att tänka så så är det lättare.

OFF!
  • Orsak (till att du är hungrig/sugen på t ex godis eller liknande)
  • Förhållandesätt (till maten/godiset och vad den innehåller och om det verkligen är nyttigt eller om det är farligt/onyttigt för dig och din kropp)
  • Följd (vad händer i/med kroppen om du äter "fel" mat eller godis? Är det värt det?)
Vet ju att om jag tänker OFF innan jag stoppar något i munnen så är det lättare att motstå! För oftast är det faktiskt så att man bara är sugen. Men om man äter rätt från början så blir man inte heller sugen! Ni ser! Jag kan ju det här! Nu är det bara praktiken kvar ;)

Idag är en bra (tros)dag! Kram alla (He he skoja bara Jennie! Du har gett mig skrattet för dagen. Älskar dig!)


Kommentarer
Postat av: jenniemelander

haha, varsegod kära moster! ;-)

jag älskar dig med!!

2010-09-16 @ 18:41:52
URL: http://jenniemelander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0