Öronbarn?

Hmm undrar om Albin tänker bli ett sk öronbarn för nu har vi haft en vaken-natt igen med öronvärk... Öronbarn? Vilket konstigt ord egentligen =) Ja ja är i alla fall hemma idag. Det började igår på stan, på samma sätt som de andra gångerna, med att han gnäller över att han har ont i munnen/kinden och sen vidare till örat... Men vi trodde det gick över för sen var det inget mer förrän efter han somnat på kvällen. Sen har det pågått till och från hela natten... Tycker så fasligt synd om honom och i mina mammaögon blir han så liten när han inte mår bra... Men vi tar en lugn morgon och sen, om han mår bättre, får han följa med mig till jobbet en stund.

Hann i alla fall med en morgonpromenad innan Anders åkte iväg. Någon timme senare än vanligt och nu var jag definitivt inte ensam ute på vägarna! Kul att se att det finns andra som rör på sig på morgnarna ;)

Måste säga att även fast det inte är kul med sjuka barn och att komma efter på jobbet så är det ganska trevligt med en extra dag hemma. Om det som sagt inte innefattade sjuka barn och minus på lönekontot... Men man kan inte få allt.

Jag är faktiskt lyckligt lottad som har det jobb jag har. Tänk bara vilka perfekta arbetstider jag har! Måndag till fredag och inga jobb-helger. Dessutom kan jag styra mina dagar vilket gör att en sådan här jobbig natt inte gör så mycket i slutändan för jag kan ta igen det senare... Men klockan 13 måste jag vara på jobbet för då är det dags för "lära" igen och då kan jag ju inte vara frånvarande =) Däremot på fredag får hon klara sig utan mig ;) För då har jag semester!!

Idag är en bra dag, trots öronvärk. Kram alla

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem är "hon" som ska vara din vikarie? :)

2010-06-02 @ 10:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0