En vanlig söndag

Sovmorgon, sen frukost, promenad, fotboll, fikabesök och gym = min sköna söndag...

Om det inte infaller någon match tidigt så har hela familjen som vana att passa på med sovmorgon på söndagarna! En sådan söndag hade vi idag och det är ju så skönt! Det som blir galet är väl att frukosten blir så sen men vad gör väl det när man är ledig?! Klockan tolv däremot var det dags för samling till fotbollsmatch på Koppis. Anders tog med sig fika (hmm fotbolls-föräldrars stora uppgift) och tjejer i bilen medan jag och Albin tog en promenad/cykeltur... Vi hann precis ner till matchstart 12.45! Det blev en alldeles lagom promenad...

Tyvärr förlorade Falun matchen mot ett mycket bättre (och dessutom mycket äldre!) Mockfjärd med 2-0. Men det är bara att komma igen. Lite galet när vi har 99:or i laget som egentligen är lite för små för 11-manna och möter lag som mest har 97:or... Det är en oerhörd skillnad i både längd och utveckling...

Efter hemkomst och lunch fick vi besök av min pappa och Barbro som inte hann med förra helgens kalas. Fick en jättefin Välkommen-skylt som ska upp utanför dörren! Tack!

Sen var det dags för mig och min make att se till att masa oss ner till gymmet! Det fick bli ett styrketräningspass för min del. Armarna kommer kännas i morgon...

I morgon är det måndag och ny vecka. Kommer bli mycket på jobbet med utbyte av teknik i självscanningen som jag är ansvarig för. Skulle egentligen varit på hälsoinspiratörs-kurs men får hoppa över det och se till att tekniken i självscanningen fungerar istället... Jaja sånt är livet ;)

Idag är en bra dag. Kram alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0