Kramp

Brukar ha vilodag på tisdagar men med min nysatsning färskt i minnet så bestämde jag mig för att träna även idag. Hade tänkt mig ett besök på gymmet men eftersom min dotter var lite nere och dessutom ensam hemma så drog jag med henne ut på lite stavgång. Sagt och gjort så "stavade" vi oss igenom en 45-minuters promenad. Skönt som bara den. Frisk luft och trevligt sällskap...

Men som ni kanske vet så bor vi uppe på berget och enda sättet att ta sig hem är uppför så det blev en ganska svettig omgång! Dum som jag är så stretchade jag inte när jag kom hem utan jag var fullt fokuserad på att få i mig maten efter "träningen" vilket nu har resulterat i två stora attacker av sendrag! Första var i vänster ben på utsidan av vaden och ända ner i foten som faktiskt vred sig i en väldigt konstig vinkel... Andra var i höger ben på baksidan av låret ända ner i vaden!!! Den första krampen var nästintill outhärdlig, jag faktiskt till och med började gråta...

Jaha så vad har vi lärt oss av det här då? Jo vilodagar är heliga dagar och ska härmed följas! Kanske till och med att stretching ska vara obligatorisk även efter promenader...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0