Att sova i tält...

...är definitivt inget för familjen Pousette även om vi är en äkta Taikons-familj ;)

Måste ju ändå säga att det gick väldigt bra till att börja med. Visst var det varmt och trångt med tre personer i ett tvåmanna-tält men det var inte outhärdligt... Det visade sig ganska snart att knotten inte stoppades av myggnätet som tältet stod för och jag kan tala om att det var fruktansvärt många knott ute på vift i Vansbro! Och visst kände vi att det var något som bet oss men man varken såg eller hörde något så vi trodde helt enkelt att det var ganska mycket värmen som spelade oss ett spratt så vi stod ut helt enkelt...

Upptäckte ganska snart att om man undvek att ha öppen hud och huvudet borta från tält-väggen så gick det ganska bra men att vara helt täckt i den värmen var ganska omöjligt, i alla fall för en fyraåring!

Vid tre-tiden på natten blev Albin helt galen och skrek hysteriskt samtidigt som han kliade sig överallt. Vid den tiden hade det ju också börjat ljusna så jag började syna honom och upptäcker att han är totalt täckt av bett precis överallt! Öppnar då ögonen ännu mer och får se att både tak och väggar är täckta av små krypande svarta prickar! Paniken börjar nu sprida sig även till oss vuxna och det som följer är nog en otroligt rolig syn...

Ut ur tältet kryper tre stycken panikslagna människor som hysteriskt slår bort dessa kryp som är precis överallt! Försöker samtidigt få med sig så mycket som möjligt från tältet (måste ju vara praktiska även i akut läge) och springer som skadeskjutna fåglar mot bilen! Ha ha ha kan inte sluta garva när jag tänker på hur det måste sett ut!

Albin fick lägga sig i baksätet och han somnade direkt! Jag och Anders fick fint fälla bak sätena och försöka hitta ett sätt att sova på... Inte det lättaste kan jag meddela men vi var i alla fall utom räckhåll för knotten! Oj oj oj, kan säga att jag kommer aldrig frivilligt lägga mig i ett tält någonsin igen!

Förutom det hade vi väldigt trevlig vistelse med alla andra fotbollsföräldrar som tagit sig dit för att heja fram våra BS-tjejer! Tyvärr hjälpte vårt "HEJA" inte speciellt långt för tjejerna lyckades inte vinna en enda match... Men lika glada är dom för det så då är väl vi det också!

Här kommer de få bilder som jag lyckades ta under helgen. Av någon anledning så kom inte kameran fram alls under söndagen (då det regnade oavbrutet från 07.30 tills vi åkte hem...) vilket kanske också berodde på chocken från natten ;)


Albins bästa nöje var att äta klubbor som färgade hans tunga. Men vi hade ju ingen spegel så vi fick ta kort och visa honom istället...



Tack och hej (leverpastej?) Idag är en bra dag (och snart är det semester)! Kram alla



Kommentarer
Postat av: Katarina

Hahaha!!!Jag ser er också framför mig. Kom igen nu systeryster, jag tycker du ska ta tältet med på HELA semestern! Tänk vilka fina minnen dina barn kommer att få då..! Hehe..(en hysterisk semester, kommer man alltid att minnas!) Mohaha! Nejdå! Tacka vetja öltältet istället, som tjejerna fixade!

Love you!

2010-07-06 @ 07:07:34
URL: http://katlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0