Glass!

Har i flera dagar varit sjukt sugen på glass och inte blir det bättre av att jag har ett sötbegär som inte är helt normalt! Idag gav jag vika. Men först gick jag ut på en stavgångs-promenad på 40 minuter i alla fall. Men det är ingen ursäkt - jag vet men så blev det...


Gott var det men som vanligt är jag rätt äcklad just nu... Underligt hur det fungerar, hjärnan skriker vill ha men efteråt talar magen och själen om att det var fel... Måste (som jag redan konstaterat förut) ta tag i mitt "lilla" problem. Har ju faktiskt bestämt mig för att det sista ska bort så HALLÅ - hur svårt kan det vara?! Fast jag vet ju att det inte är lätt innan man lyckas övertala hjärnan att det söta inte behövs... Hjärnkoll!

Dagen började i alla fall på gymmet i morse. Kom ner i tid så det blev en rejäl promenad på löpbandet. Vill ju få igång fettförbränningen så pulsen får inte bli för hög...


Har märkt att så fort jag skriver här så blir det inte som jag tänkt mig med träningen. Och det är inte med flit utan mer omständigheterna som ställer till det. Som till exempel igår så skrev jag att jag skulle ta en promenad men istället hamnade jag (tillsammans med min man) på gymmet och sprang(!) 5km på löpbandet. (Tack http://elinpra.blogg.se). Blev inspirerad att prova hennes kom-igång-träning...
Så egentligen ska jag inte skriva det här men jag gör ett försök: tanken idag är att jag även ska ta mig ner och köra ett pass styrketräning ikväll. Var ju där i morse men jag har inte kört mitt träningsprogram på länge. Vi får väl se hur det blir...

Idag är en bra dag! FISH till alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0